Comenius projekts

Šī gada aprīlī Rīgas 89. vidusskolas skolotāja un 89. vidusskolas direktore devās uz Bulgāriju (Burgas), lai pārstāvētu mūsu skolu starptautiskajā Comenius projektā “Gastronomy Life and Arts”, kurā piedalās skolas no Turcijas, Lielbritānijas, Čehijas, Itālijas, Bulgārijas, Spānijas. Tikšanās laikā bērni stāstīja par savas kultūras tradīcijām un nacionālajiem ēdieniem. Lasīja dzejoļus, veidoja plakātus. Tiks veidots arī muzikālais koncerts kur Bulgārijas studenti dziedāja un dancoja. Lai tuvāk iepazīstos ar Bulgārijas vēsturi, kultūru un tradīcijām devāmies uz Sala muzeju, apmeklējām kapu vietu Bizantijas ērā . Visiem bija iespēja ne tikai vērot, bet arī iemācīties tradicionālo bulgāru deju, kā arī nobaudīt šīs valsts gardos ēdienus. Tikšanās laikā bērni uzzināja daudz jauna par projekta dalībvalstu kultūru un tradīcijām, tuvāk iepazina katras dalībvalsts lielo dabas daudzveidību. Skolēni un skolotāji attīstīja un pilnveidoja arī savas komunikācijas un uzstāšanās prasmes.

Comenius Project. "Gastronomy Life and Arts-European Union" 

Comenius GALA


Stambula (turku: İstanbul, [istɑmbul]; vēsturiskie nosaukumi: Bizantija, Konstantinopole, Konstantīnija u.c.) pēc iedzīvotāju skaita ir lielākā pilsēta Eiropā (3. lielākā pilsēta pasaulē un 19. lielākā apdzīvotā vieta) un ir Turcijas kultūras un finanšu centrs. Pilsēta aptver 25 no visiem Stambulas ila rajoniem. Stambula atrodas abpus Bosfora šaurumam valsts ziemeļrietumos un tajā ietilpst dabiskā osta Zelta rags. Pilsēta atrodas gan Eiropā (Trāķija), gan Āzijā (Anatolija), kuras šķir Bosfora šaurums un tādēļ tā ir vienīgā metropole pasaulē, kas izvietojas divos kontinentos. Stambula vēsturē ir bijusi galvaspilsēta Romas impērijai (330-395), Bizantijas impērijai (395-1204 un 1261-1453), Latīņu impērijai (1204-1261) un Osmaņu impērijai (1453-1922). Stambula ir viena no 2010. gada Eiropas kultūras galvaspilsētām. 1985. gadā Stambulas vēsturiskos rajonus iekļāva UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā.

Stambula apraksts


No 29. septembra līdz 6. Oktobrim Rīgas 89. Vidusskolas skolēni un skolotājas apmeklēja Čehijas galvaspilsētu Prāgu Comenius projekta ietvaros

Ceļojums bija gan attīstošs, gan aizraujošs. Tā galvenais mērķis bija kopīgs darbs ar citu valstu skolēniem un iepazīšanas ar Prāgas Modes un dizaina skolu, kā arī ar pašas Čehijas kultūras atklājumu

No pirmās diena Prāga pārsteidza mūs ar savu māju greznību un uz pakalniem sēdošām mājiņām. Tā mums parādījās tuva, jo ļoti atgādināja Vecrīgu bet trīs reizes lielāku. Pa pilsētu ir viegli pārvietoties, jo ir attīstīta metro tuneļu sistēma

Čehu valoda mums parādījās diezgan neparasta.

Kā varētu neapmeklēt pazīstamo Prāgas zoodārzu? Kādu dzīvnieciņus tur tik nebija? Pārsteidza zoodārza lielums un tā greznība, īstiem dabas mīļotājiem.

Braucām arī uz Kārļa Varām. Šī pilsētiņa ar pazīstamiem karstā minerālūdens avotiem atgādina gan Ēģiptes pilsētu, gan Vecrīgu. Likās, ka tūristu tur bija vairāk nekā zemnieku.

Kad pienāca laiks strādāt, mēs apmeklējām arī Modes un dizaina skolu Prāgā, kura ir viens no mūsu partnerim Comenius projektā.

Studenti varēja uztaisīt savām rokām rotaslietas un pat izgreznot T-kreklu. Skolotāji apmeklēja alus darbnīcu. Beigās visus pārsteidza oriģināls šovs-modes skats, kurā apģērbi bija tieši šis skolas studentu pūļu rezultāts

Kopumā šī vizīte mūs ļoti pārsteidza un iedvesmoja, ja būtu iespēja apmeklēt Čehiju atkal mēs nepalaistu šo iespēju.

Projekta vadītāja


Rīgas 89. vidusskolā Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas aktivitātes „Skolu daudzpusējā partnerība” ietvaros  no 2013. gada 08.-12. maijam viesojās skolēni un skolotāji no ES valstīm- Turcijas, Bulgārijas, Lielbritānijas, Spānijas, Čehijas un Itālijas, lai piedalītos projekta „Gastronomija un māksla Eiropas Savienība”.

Rīgas 89. vidusskola viesus sagaidīja ar sauli, ziedošiem kokiem un ar pavasara karstumu.

Pirmajā dienā viesi no Eiropas valstīm iepazinās ar sākumskolu un vidusskolu, un Latvijas izglītības sistēmu. Notika skolas prezentācija, viesi arī piedalījās kulinārijas stundu vērošanā un darbā, notika diskusijas pēc projekta tēmām un viesus  sagaidījām ar pusdienām, kur tika pasniegti tikai tradicionālie ēdieni pagatavoti mūsu skolā. Nogaršoja un piedalījās maizes zupas pagatavošanas procesā. 26 skolēni un skolotāji iepazinās ar Latvijas nacionālajiem ēdieniem.

Vakarā viesi devās uz maizes ceptuvi „Lāči” ar maizes degustāciju, kur tika dota iespēja arī pašiem izcept garšīgus cepumus.

„Comenius” projekta ietvaros Rīgas 89. vidusskolas viesi apmeklēja matemātikas un fizikas stundu angļu valodā, kur radoši, izmantojot inovatīvas metodes darbojās ne tikai matemātikā un fizikā, bet arī mākslā.

Pirmās dienas noslēgumā Rīgas 89. vidusskolas skolēni un skolotāji viesiem sagatavoja koncertu „International party” , kurā skanēja latviešu tautas dziesmas, dejotas latviešu tautas dejas  un tika rādīta izrāde  „Pūt vējiņi” . Projekta dalībnieki arī pieņēma dalību koncertā ar savām tautas dziesmām un dejām.

Viesiem tika noorganizēta ekskursija pa  Vecrīgu, visi skolēni atbildēja uz interesantiem jautājumiem par Vecrīgas un Latvijas vēsturi, kultūru, tradīcijām un Latvijas ēdieniem.

Vizītes laikā notika ekskursija uz Rīgas Domi, kur mūs gaidīja ieplānota ekskursija angliski. Skolotāji un skolēni tikās arī ar Rīgas mēru un Rīgas Domes deputātu.

Vizīte noslēdzās restorānā, kurā tika pasniegti Latvijas nacionālie ēdieni.

Visi viesi bija ļoti apmierināti ar mūsu skolas darbu un viņiem ļoti patika pilsēta Rīga un mūsu zaļā un skaistā Latvija. 


 Comenius 
Ģasrtonomija dzīvē un makslā

Projekta nedēļa 9. a klasē

«Latviešu nacionālie ēdieni»

Vadītāja mājturības un tehnoloģijas skolotāja

Laikam ejot latviešu virtuve ir mainījusies, aizgūstot un mainot ēdienus citu tautu kultūru ietekmē. Mūsdienās latvieši gan vāra boršču un taisa rosolu (slāvu tautu nacionālie ēdieni), gan Jāņos cep šašliku, un Ziemassvētkos piparkūkas (raksturīgas Vācijas kultūrai), bet tradicionālā latviešu virtuve kopumā bija bez izteiktām garšvielām, garšas uzlabošanai parasti tika lietoti sīpoli, ķiploki un ķimenes, saldināšanai - medus.

Ikdienā, ēdienu pagatavošanai, galvenokārt izmantoja labību – auzas, prosu, grūbas, rudzus, kviešus un miežus. No tās cepa maizi un vārīja putras. Tāpat ēdiena sagatavošanā izmantoja arī kaņepes, skābenes, zirņus, pupas, rāceņus, kāļus, kāpostus, bietes, rutkus, ķirbjus, burkānus un kartupeļus. 

Latviešu nacionālie ēdieni 


 Comenius Projekts!

No 16.01.2013. līdz 20.01.2013. grupa no 8 skolēniem un 4 skolotājiem apmeklēja pilsētu Boloņa (Itālija). Tas bija ne tikai darbs projekta labā, bet arī laba atpūta.

16.01.2013. mēs izlidojām no Rīgas uz Frankfurtu un no Frankfurta uz Boloņu. Neskatoties uz pārlidojuma ilgumu, viss pagāja izcili. Bērni, kā arī skolotāji, bija labā garastāvoklī un katrs iepazina ar savām zināšanām par ievērojamākām vietām un pilsētas vesturi. Kad mēs atlidojām Boloņā, mūs sagaidīja itāļu skolas skolnieks, pavadīja līdz viesnīcai un uzaicināja nākamā dienā apmeklēt viņa skolu. Viesnīca mums visiem ļoti patika: mājīgi numuri, katram sava gūlta, plaša vannas istaba, televizors un ģērbtuve. Pirmajā vakarā mēs devāmies vakariņot viesnīcas restorānā un pagaršojām slavenus Itālijas tartalini, makaronus un ravioli. Šīs vakariņas patīkami mūs iepriecināja, jo viss izrādījās daudz garšīgāks, nekā mēs varētu iedomāties.

17.01.2013. mēs agrāk pamodamies  un jau 9:00 no rīta aizbraucām apmeklēt vietējo skolu. Tur mēs iepazināmies ar skolēniem no Itālijas un citām valstīm, kuras piedalās projektā. Tas bija daudz interesantāk, neka varētu izrādīties. Mēs sarunājāmies tikai angļu valodā, kas ir nenovērtējama prakse katram no mums. Bija patīkami apzināties, ka mūsu zināšanu līmenis nemaz nav sliktāk, salīdzinot ar citām valstīm, izņemot Lielbritāniju, protams. Pēc tam, kad mēs ar visiem iepazināmies, itāļi veica ekskursiju savā skolā un pastāstīja ar ko un kā viņi nodarbojas. Šo laiku skolotājiem  bija sapūlce, kur viņi risināja jautājumus, saistītus ar projektu. Pēc tam mēs visi devāmies uz picēriju, kur pagaršojām itāļu picu, kura, godīgi sakot, bija ne tāda garšīga, kā gribētos. Pēc tam, kad paēdām, mēs devāmies apskatīt muzeju. Tur bija ļoti interesanti, ekskursiju vadīja skolēni, ar kuriem mēs iepazināmies no rīta. Jaunieši ļoti labi sagatavojās un pastāstīja daudz interesantas un jaunas lietas. Vakara beigās mūs sagaidīja skolas ballīte. Tur bija ļoti jautri. Itāļi paši spēlēja mūzikas instrumentus un dziedāja, kā arī sarīkoja milzīgu un garšīgu galdu ar dažādiem nacionāliem ēdieniem, kuri bija ļoti-ļoti garšīgi. Ballītē mēs burvīgi pavadījām laiku un devāmies atpakaļ viesnīcā.

18.01.2013. 10:00 mēs kopā ar skolēniem un skolotājiem tikamies pilsētas centrā . Tur sākās ekskursija pa visu pilsētu. Ekskursijas vadītājs bija ļoti labs, kas parādīja daudz skaistas un vēsturiskas vietas. Mēs apmeklējām milzīgu baziliku, kura iespadoja katru no mums, anatomisko teātri kā arī citas ievērojamas vietas. Pēc ekskursijas mēs devāmies pusdienās kafejnīcā, kur mūs baroja ar nacionālo Boloņas ēdienu. Tad mums bija brīvais laiks un mūsu grupa devās pastaigāties pa pilsētas ielām un pirkt suvenīrus. Tovakar mēs tikām uzaicināti vakariņās Renessansa stilā. Itāļu skolnieki dejoja nacionālajos kostīmos, bet skolas direktors pasniedza mums sertifikātus par piedalīšanos projektā, pēc kā mēs devāmies vakariņās. Mūs uzcienāja ar dažādiem ēdieniem, kas bija ļoti garšīgi. Tovakar mēs centāmies daudzāk komunicēt ar jauniešiem no citām valstīm. Pēc vakariņām mēs devāmies mājās ar kājām, pārāk daudz nevajadzēja iet un mēs gribējām apskatīt nakts pilsētu.

19.01.2013

Todien mums bija ļoti daudz brīvā laika. Mēs visi draudzīgi aizbraucām iepirkties dāvanas, bet pēc veikaliem mēs aizgājām pastaigāties pa veco pilsētu un apmeklējām tās vietas, kuras nepaspējām ekskursijas laikā. Mēs pacēlāmies Boloņas pašā augstākā tornī, kurš ir 92 metrus augsts, un mums vajadzēja uzkāpt pa 498 trepītēm, bet tas bija to vērts. Skatu, kas atvērās mums no torņa, ir grūti aprakstīt. Tādu skaistumu mēs vēl neredzējām! Šī diena beidzās ar pēdējo tikšanos ar skolēniem un skolotājiem no citām valstīm. Mēs tikāmies vakarā, pastaigājamies pa pilsētu, atvadījāmies un devāmies atpakaļ viesnīcā krāmāt matas un pavadīt pēdējo nakti Boloņā.

20.01.2013

Mēs pamodāmies un devāmies lidostā. Diemžēl, pēdējā diena pagāja ne tā, kā mēs gribējām. Sliktu laikapstākļu dēļ Frankfurtā mūsu lidošanas laiku vienmēr pārnesa un beigās vispār atcēla. Par laimi, mums piedāvāja viesnīcu, kur mēs varējām labi pavakariņot un pavadīt nakti.

21.01.2013

Daudzi no mums domāja, ka mēs nevarēsim šodien izlidot mājās, bet, tomēr, mēs ne tikai izlidojām uz Frankfurtu, neskatoties uz to, ka ar nelielu kavējumu, bet arī laikā izlidojām no Frankfurta uz Rīgu.

Vispārējais iespaids no brauciena ir ļoti labs. Mēs ne tikai uzzinājām ļoti daudz jauna par Itāliju, apskatījām pilsētu, pagaršojām nacionālus ēdienus, iepazināmies ar jauniem interesantiem cilvēkiem, bet arī savā starpā ļoti sadraudzējāmies. Neviens nevarēja iedomāties, ka skolēni no dažādām klasēm un dažādos vecumos varēs tā draudzīgi un jautri pavadīt laiku kopā. Visi kontakti no jauniem draugiem mums saglabājās, un mēs tagad ne tikai sarunājamies ar viņiem, bet arī gatavojamies viņus sagaidīt pie mums ciemos Latvijā. 


 No 16.10.12 līdz 21.10.2012 notika pirmā vizīte Anglijā (Birmingem) pēc “ Eiropas Savienības Mūžizglītības programmas Comenius apakšprogrammas aktivitāte” Skolu daudzpusējās partnerības “ Projekts nr.2012-1-ES1-COM06-521465” programmas , kur dalībnieki iepazinās ar darba gaitu uz 2012.-2014. mācību gadiem.

Vizītē piedalījās :

  • Skolas direktore;
  • Mājturības skolotājs un skolas bibliotekāre;
  • Angļu valodas skolotāja.

Pirmajā dienā projekta dalībnieki , ES valstu pārstāvji (Latvija , Turcija , Anglija , Spānija ,  Čehija , Bulgārija , Itālija) iepazinās savā starpā.

Otrā vizītes dienā valstu pārstāvjiem izdevās iespēja apmeklēt dažus “Birminghem Metropolitan College” telpās , kur mūs iepazina ar darbu kā skolotāju , tā arī skolēnu.

Mēs bijām patīkami pārsteigti gan ar kpējo koledžas atmosfēru , gan ar kabinetiem, kuri ir aprīkotu ar datora tehnoloģijām , kas , savukārt , palīdz skolēniem nekavējoties pielietot teorētisku bāzi praksē.

Dažus stāvus zemāk mēs aplūkojām milzīgas telpas , kur pasniedzas tādi priekšmeti kā :

1)      Darba māksla ar fotogrāfiju;

2)      Datortehnoloģijas;

3)      Darbs ar ģipsi , akvareli;

4)      Audu modelēšana.

    

Brauciens radīja neizdzēšamu iespaidu un iedvesmoja mūs uz jaunām idejām darbā. 


 Uzmanību ! Uzmanību! 

Tiek norīkots konkurss uz labāko motivācijas vēstuli! “Kāpēc es gribu piedalīties Comenius” projektā? “


Pēc jūsu motivācijas vēstuļu analizēšanas un novērtēšanas, projekta vadītājs un skolas skolotāji paziņos par konkursa rezultātiem, pēc kuriem būs atlasīta komanda, kas strādās projekta labā. Galvenā konkursa balva – brauciens ES divās valstīs ar mērķi -pieredzes apmaiņa , kā arī iespēja iepazīstināt citu valstu skolu sistēmu, pārdzīvošana angļu valodīgā ģimenē un iespēja iegūt jaunus draugus.


 

Par bērnu  uzņemšanu Rīgas 89.vidusskolas  

1.klasēs.

2023./2024.mācību gadā.

 

Dokumenti lejupielādēšanai:


Par vienoto iestājpārbaudījumu skolēnu uzņemšanai

10.klasē

2022./2023.mācību gadā.

Infografika un informācija. Šī informācija ir publicēta arī RD IKSD mājas lapā. Video materiāls "soli pa solim" skolēnu pieteikšanai un uzņemšanai Rīgas valsts ģimnāzijās un galvaspilsētas vidusskolās. - https://www.youtube.com/watch?v=qZ3suQFy6HQ 

Iestājpārbaudījumi: https://izglitiba.riga.lv/lv/pieteikums-iestajparbaudijumam

Uzņemšanas noteikumi 10.klasē


Skolas adrese: Hipokrāta iela 27., Rīga, Latvija, LV-1079

Tālruni: 67536800 - Skolas direktors,

  • 67536653 - Direktora vietnieki izglītības jomā,
  • 67304688 - Direktora vietnieks audzināšanas jomā,
  • 67536777 - Saimniecības pārzinis,
  • 67536577 - Sporta kompleksa pārzinis,
  • 67536589 - Skolas dežurants

Fakss: 67536800

e-pasts: r89vs@riga.lv

Personas datu apstrāde

Piekļūstamības paziņojums

Pikļūsamības izvērtēšanas protokols

Atbalsta komisija:

  • Sociālais pedagogs - 322.kab., t.67536336
  • Skolas psihologs - 328.kab.
  • Speciālais pedagogs - 236.kab.
  • Logopēds - 331.kab.
  • Skolas medmāsa - 141.kab., t.67536589